piątek, 4 maja 2012

Michal Viewegh - Cudowne lata pod psem

Znalezione przypadkiem w bibliotece na Rajskiej, cud, że sięgnęłam po nią, bo dopiero na odwrocie zobaczyłam, że chodzi o czeskiego pisarza i czeską rzeczywistość. A dokładniej czechosłowacką. Świetny opis dzieciństwa i młodości Kvido, którego rodzice po 1968 roku muszą wyprowadzić się z Pragi na zadupie. Matce - dawnej aktorce - pozostaje grać przed rodziną, a ojciec w przypływie depresji po zdegradowaniu go do portiera zaczyna sobie strugać trumnę.

Okazuje się, że film Wychowanie panien w Czechach został nakręcony według kontynuacji Bajecznych lat. Widziałam też Mężczyznę idealnego i Do Czech razy sztuka, który lubię, chyba trzy (czy) razy widziałam. Mało tego, kiedyś oglądałam film włoski Il caso dell'infedele Klara (który mi się zresztą nie podobał) i on też został nakręcony według powieści Viewegha. No i jeszcze nieznani mi Wycieczkowicze. Zdaje się, że Viewegh to główny producent pomysłów dla kinematografii :)
Przeczytałam 4 maja 2012.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz