środa, 28 listopada 2018

Vladimír Škutina - Tak už jsem tady s tím vápnem, pane Werichu!

Na kursie czeskiego słuchaliśmy Jana Wericha (to aktor, klaun, który przeistoczył sie w filozofa) opowiadającego Leniwą bajkę i przypomniałam sobie, że kupiłam raz jakąś książeczkę z nim związaną, więc wygrzebałam z półki i okazało się nawet zjadliwe językowo :)
To zapis Praskiej Wiosny 68 roku aż do inwazji sowieckiej, z punktu widzenia właśnie autora, realizatora programów telewizyjnych. Taki program powstaje z Werichem w roli głównej, w roli mądrego komentatora tego, co się aktualnie dzieje w kraju. Ale są tu i wspomnienia z dzieciństwa i młodości aktora.
Tak mi się spodobały, że kupiłam jeszcze trzy Werichowe książki :)


Początek:
Koniec:

Wyd. Rozmluvy Praha 1990, 159 stron
Z własnej półki
Przeczytalam 23 listopada 2018 roku

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz