niedziela, 1 kwietnia 2012

Borys Biedny - Dziewczęta


Film nakręcony według tej powieści oglądałam trzy razy i na tym na pewno się nie skończy. Na jakimś forum przeczytałam, że książka u nas wyszła i zaraz znalazłam ją na allegro i to za całe 5 zł 13 groszy :) wcześniej należała do J. Kapuścińskiej, która nabyła ją w lutym 1964 roku.
Nie zachowała się obwoluta. Toteż niżej prezentuję wnętrze tomu.
Niepełnoletnia jeszcze Tosia przyjeżdża na Ural pracować jako kucharka dla miejscowych drwali. Zamieszkuje w żeńskim hotelu robotniczym i wkrótce zakochuje się w starszym od siebie Ilii, miejscowym donżuanie.
Przeczytałam 1 kwietnia 2012.


Powieści towarzyszą zdjęcia z filmu:


Obejrzałam Ostatnią stację o końcówce życia Tołstoja. Świetna rola Hellen Mirren jako Sofii, ale jednak brak w tej koprodukcji niemiecko-angielskiej rosyjskiego ducha.

18 komentarzy:

  1. Może i brak, ale i tak fajnie obejrzeć. A Dziewczęta - aaaaaaa, nie wiedziałam, że były wydane w Polsce. Idę na Allegro.

    OdpowiedzUsuń
  2. Już kupiłam, ale się cieszę, razem z przesyłką 11 zł, ale ładny egzemplarz

    OdpowiedzUsuń
  3. Szybka jesteś, w 4 minuty załatwiłaś sprawę :)
    Ech, co byśmy zrobili bez tego internetu... na poczatek nawet byśmy nie wiedzieli, że taka książka istnieje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. W tej kwestii refleks strusia pędziwiatra miałam. Strasznie się cieszę, że ją znalazłam. Pewnie jakiś produkcyjniak, ale i tak sie cieszę na lekturę tej książki

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam pytanie - gdzie można zdobyć tę książkę - właśnie z mamą rozmawiałyśmy o tej książce. Ktoś ją pożyczył od niej i nie oddał :(, Żeby mu termity regały na książki pozjadały ;)
    Anya

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że się 'wtrancam', ale ja po tym wpisie kupiłam za grosze na Allegro. Teraz nie ma, ale bywa

      Usuń
    2. Tylko allegro, za parę złotych.

      Przeszukałam właśnie i znalazłam!
      http://allegro.pl/dziewczeta-biedny-i2535006320.html
      Kosztuje 5,69 zł :)

      Usuń
  6. kurczę, a ja wpisywałam po nazwisku, tytule, w google i w allegro i nie było. Czyżby szukanie z zagranicy było inne niż z serwerów polskich?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wpisałam tylko DZIEWCZĘTA i przebijałam się przez niezliczone "Dziewczęta z Nowolipek" :)

      Usuń
    2. aaaaa, ja nie miałam cierpliwości przez te Nowolipki się przedzierać, haha

      Usuń
    3. Może trzeba by je przeczytać kiedy?

      Usuń
    4. Dziewczęta z Nowolipek? Czytałam. A Dziewczęta czekają biedne

      Usuń
  7. Ja też miałam książkę ze zdjęciami z filmu do momentu kiedy jak głupia "pożyczyłam ją znajomej,ta po jakimś czasie mojego upominania się o egzemplarz wydukała mi w końcu że wystawiła książki na podwórko i ich nie ma (książek było więcej),myślałam że mnie szlak trafi,od tej pory książek stanowczo nie pożyczam.Na allegro odnalazłam wszystkie utracone pozycje,no ale w Dziewczętach z roku 1966 zdjęć już niestety nie było! Gdzie znalazłaś film,proszę o podpowiedz.Bonnie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ech, z tym pożyczaniem, człowiek nie chce być egoistą, za to miło mu zrobić komuś przyjemność - a tak się kończy.
      Film mam na takiej zbiorczej płytce z cyklu NASZE KINO, zawierającej 9 różnych filmów, a nabytej swego czasu na allegro. Rosjanie właśnie często stosują takie zbiorówki, mam ich kilkanaście, wszystkie z allegro. No ale to lata zbieractwa. Natomiast wiem, gdzie można film znaleźć w dowolnej chwili, napisz na malgorzataka(at)gazeta.pl :)

      Usuń
    2. Kochana,dziękuję za prędką odpowiedz,ale już znalazłam!!! Zawzięłam się i stwierdziłam "że ,co ja nie znajdę?!!!",no i znalazłam,Polka potrafi!!!,wklepałam hasło Mosfilm i weszłam na stronę rosyjską,potem w zbiorówce filmów znalazłam Dziewczonki kliknęłam,tam pokazało się że film jest dostępny na youtubie kliknęłam i JEST,z tłumaczeniem (napisy) na j.polski.No ale to trzeba ustawić.Muszę stwierdzić że książka jest lepsza,no ale wiadomo,film nie pociągnie wszystkich wątków.Jeszcze raz dziękuję za twoją gotowość i życzliwość,pozdrawiam Bożena. P.S. A może by utworzyć klub sympatyków książki ?

      Usuń
    3. Bożena, podziwiam :) ja bym nawet na ten Mosfilm nie wpadła :) próbowałam co prawda śledzić twoją drogę do Diewczat, ale pogubiłam się :)
      Ja bardziej polubiłam film, ale to dlatego, że najpierw go widziałam i to kilkakrotnie, więc przyzwyczaiłam się do tej właśnie wersji. Książkę jeszcze raz kiedyś przeczytam zresztą i pewnie wtedy się ponownie zachłysnę :)
      Klub sympatyków, powiadasz? Wiem, że istnieje takowy gromadzący fanów Chłopów i Lalki... i jeszcze cyklu niedoskonałego Nepomuckiej.

      Usuń
    4. Czy może mi ktoś udostępnić link do strony z filmem o tośce bo za nic nie mogę znaleźć z góry dziękuję, książkę czytałam już wiele razy ale filmu nigdy nie widziałam

      Usuń
    5. Wpisać w googla Девчата 1961 i wyskoczą, na przykład:
      http://kinonow.org/movie/561

      Bardzo mnie zaskoczyło, że nie ma na You Tube, ja pierwszy raz tam właśnie oglądałam.

      Usuń