piątek, 8 czerwca 2012

Mikołaj Dubow - Wyspa strachów


Autor radziecki, pisał głównie dla dzieci i młodzieży, dwie z jego powieści zostały sfilmowane i się o nie postaram, zwłaszcza że w jednej z nich po raz pierwszy spotkali się na planie filmowym Szukszyn i Lidia Fiedosiejewa :)
Ta powieść została poświęcona głównie kwestiom ochrony środowiska i tu pisarz nie bał się głośno mówić, że czasem ten, kto u steru władzy, może być durniem.
Kupiona niedawno na allegro za 2,90 zł.
Przeczytałam 7 czerwca 2012.

W Boże Ciało obudziłam się o czwartej nad ranem, już było widno, nie mogłam zasnąć, cóż robić, obejrzałam film :)
L'estate del mio primo bacio czyli Lato mojego pierwszego pocałunku to wspomnienie pewnej 13-latki z dobrze sytuowanej rodziny o wakacjach z 1987 roku, kiedy to postanowiła po raz pierwszy pocałować się z chłopakiem, a nawet "posunąć się dalej, o wiele dalej"...



Potem obejrzałam chiński film Czerwone kwiatki o żywiołowym 4-latku, oddanym do ekskluzywnego przedszkola, gdzie dzieci całymi tygodniami nie widują rodziców, za to są tresowane, by stać się doskonałymi członkami społeczeństwa. Nagrodą za dobre zachowanie jest właśnie czerwony kwiatek, przypinany do specjalnej tablicy.



Kolejne cztery odcinki Dzieci Arbatu:


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz