poniedziałek, 20 lipca 2020

Paweł Fleszar - Powódź

Matko i córko, co za chała!
Miałam to zamówione w bibliotece jeszcze przed pandemią, bo przeczytałam, że akcja w Krakowie. Pandemia została częściowo anulowana, zamówienia ruszyły, więc odebrałam. Jacieniemoge, coś strasznego. Sama się sobie dziwiłam, że nie rzucam o podłogę, tylko czytam dalej - no ale wcale nie z ciekawości, tylko chciałam móc skrytykować po przeczytaniu całości jednak :)


Co w gruncie rzeczy nie miało najmniejszego znaczenia, jak beznadziejny był początek, tak środek i koniec.
Ja nie wiem, może teraz tak właśnie wyglądają kryminały? Bo niewątpliwie jest moda na osadzanie akcji w konkretnym mieście. I ja to nawet lubię, fajnie jest przecież rozpoznawać miejsca. Ale do tego musi być seks ze świeżo poznaną dziewczyną, trochę żargonu z jakiegoś środowiska (tu wojsko, trudno chyba by było o coś mniej interesującego), no i szokujący temat - snuff czyli filmy, w których pokazywane jest prawdziwe morderstwo na żywo.
A wszystko to napisane strasznie. Nie doszukałam się również humoru, chwalonego na okładce.

Ja teraz współczuję.
Bo za mną jest w kolejce osiem osób :)
Osiem osób przekona się boleśnie, że ostrzyło sobie pazury na totalny bzdet.

Początek:
Koniec:

Wyd. Księży Młyn, Łódź 2019, 211 stron
Z biblioteki
Przeczytałam 19 lipca 2020 roku


W niedzielne popołudnie córka odważyła się wyjść ze mną z domu, pojechałyśmy na rowerowy spacerek. Blisko trasy, po której dziesiątki lat jeżdżę - a jednak nigdy nie odboczyłam (no bo jak, z tramwaju?). Więc nie wiedziałam, że jest tam:
- po pierwsze samolot (no, samolot.. szybowiec może?)
- po drugie biblioteka jakowaś
- po trzecie koło wejścia do jednego z bloków taki oto obrazek:
Możliwe, żeby to był Boy Żeleński? Następnego dnia po sławetnym ślubie w Łagiewnikach Boy i jego dziewice konsystorskie cały czas na myśli, może się zasugerowałam :)

6 komentarzy:

  1. Moim zdaniem to Dmowski. Ale jakie to w końcu ma znaczenie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :))) też tak uważam.

      Usuń
    2. Małgosiu bardzo dziękuję :))) Dziś odebrałam przesyłkę. Dziękuję za niespodziewane, a tak bliskie memu sercu tematycznie książeczki. Kochana jesteś!

      Usuń
    3. No tak myślałam, że komu jak komu, ale Tobie się przydadzą :)

      Usuń
    4. Bardzo:) Jeszcze raz za wszystko dziękuję:)

      Usuń