piątek, 18 marca 2011

Katarzyna Witwicka - Straszny dom


Opowieść o dwunastolatce w Warszawie lat trzydziestych: ciężkie warunki finansowe, bezrobocie rodziców, walka o przetrwanie, wstrętny dom dla biedaków, pierwsze przyjaźnie i skomplikowane życie rodzinne.



Chyba to na allegro kupiłam, egzemplarz opieczętowany przez poprzedniego właściciela.
Zajrzałam do netu, ale żadnych informacji na temat autorki nie znalazłam, poza datą urodzin i śmmierci (1919-2003). Za to na różnych stronach aukcyjnych pojawiają się inne jej tytuły (chyba wszystko dla dzieci) i jeden bardzo mnie kusi (Opowiadania konstancińskie), może poszukam na Rajskiej.
Przeczytane 18 marca 2011.

1 komentarz:

  1. Mam kilka książek tej pisarki i zamierzam je przeczytać, bo wspomnienia z dzieciństwa to jeden z moich ulubionych tematów.
    Też szukałam wiadomości na jej temat.
    Niezłym źródłem papierowym, chociaż niezbyt aktualnym, jest w takich wypadkach
    Nowy słownik literatury dla dzieci i młodzieży (w 1984 roku wydany, czyli już nie taki nowy)ale jest też trochę informacji na pewnym blogu:
    http://danielpaczkowski.blogspot.com/2011/01/szukaem-jej-4-lata.html
    sama z ciekawością przeczytałam i polecam uwadze ;-)

    OdpowiedzUsuń